
(link naar bord in groter formaat)
Groen Merchtem vraagt zich af waarom de Langesteenweg niet aan de handelskern toegevoegd wordt. In het verleden was dit toch een straat met veel winkels? Ook zou dit mooi aansluiten op de Kattestraat en ervoor zorgen dat er op termijn letterlijk rondgewandeld kan worden in de handelskern.
In het centrumgebied is de huidige bouwlaag al 4 hoog en dit mag van ons zo blijven. Er moet natuurlijk wel rekening gehouden worden met een eventuele uitbreiding van de school. Uiteraard moet er voldoende ruimte blijven voor lichtinval, doorzicht en natuur. Afwisseling dus en geen corridors van aaneengesloten gebouwen.
Bij de inrichting van de pleinen moet er vooral meer groen komen, géén extra parkeerplaatsen. Volgens ons is het zelfs beter om de parkeerplaatsen in het centrum af te bouwen. Alleen al daardoor zou er in het echte centrum minder verkeer komen en zou het daar aangenamer vertoeven zijn. Er zijn ontelbaar veel suggesties om pleinen aangenamer te maken. Met veel meer groen en de ruimte om elkaar weer te ontmoeten.
Zo zou de Krekelendries er kunnen uitzien:
Zo zou de Varkensmarkt er kunnen uitzien:
Reacties
Aanmelden via
Facebook TwitterMissschien wat laat maar nog steeds zeer actueel met het mobiliteitsplan. Ik denk dat iedereen wilt dat de pleinen eruit zien als op de foto. Maar!
Waar gaat het verkeer naartoe gaan met dit voorstel?
Dit gaat een enorme verschuiving van verkeerslast veroorzaken naar de rand (ringweg via spiegellaan-oudstrijderstraat-Kalkovenlaan). Woensdag met de markt is dit al duidelijk. Ga eens te voet door de stationsstraat woensdagmorgen. Het is daar bijna een autostrade.
De mensen hebben daar bewust voor gekozen om niet langst de drukke straten te wonen. Daar willen ze ook autoluwe straten met veel groen .
Wat is de mening hierover van Groen Merchtem?